Jak dojsć do kruka, Gothic 2

Czas czytania~ 3 MIN

Kruk, postać owiana złą sławą i tajemnicą, którą pamiętamy jeszcze z Kolonii Górniczej, powraca w dodatku Noc Kruka, by rzucić wyzwanie Bezimiennemu. Dotarcie do jego legowiska, ukrytego głęboko w trzewiach zapomnianej cywilizacji Jarkendaru, to jedno z najtrudniejszych i najbardziej satysfakcjonujących zadań w całej grze. To podróż przez zdradzieckie bagna, obóz bezwzględnych bandytów i starożytną świątynię pełną śmiertelnych pułapek. Ten poradnik krok po kroku przeprowadzi Cię przez wszystkie etapy tej niebezpiecznej wyprawy.

Początek podróży - dołączenie do Kręgu Wody

Zanim w ogóle pomyślisz o postawieniu stopy w Jarkendarze, musisz stać się częścią tajnego stowarzyszenia znanego jako Krąg Wody. To właśnie oni, pod przewodnictwem Magów Wody, prowadzą badania nad zaginioną cywilizacją i portalem, który do niej prowadzi. Twoim pierwszym kontaktem będzie mag Vatras, modlący się na placu targowym w Khorinis. To on zleci Ci pierwsze zadania, które sprawdzą Twoją lojalność i zaradność. Będziesz musiał między innymi odnaleźć zaginionych ludzi, dostarczyć tajemniczą przesyłkę i co najważniejsze, zebrać fragmenty ornamentu, które posłużą za klucz do otwarcia portalu. Pamiętaj, że pomoc Laresa jest w tym etapie nieoceniona – poprowadzi Cię do kluczowych miejsc i postaci.

Wrota do innego świata - Jarkendar

Gdy już zdobędziesz zaufanie Kręgu Wody i zbierzesz wszystkie fragmenty ornamentu, udaj się wraz z Laresem na północ od farmy Lobarta, do miejsca wykopalisk Magów Wody. Tam, po rozmowie z Nefariusem i Saturasem, weźmiesz udział w rytuale otwarcia portalu. Przejście przez niego przeniesie Cię do Jarkendaru – zupełnie nowej, rozległej krainy pełnej niebezpieczeństw i sekretów. Twoim głównym celem staje się teraz odnalezienie obozu bandytów, w którym, jak głoszą plotki, ukrywa się Kruk.

Infiltracja obozu bandytów

Obóz bandytów znajduje się w sercu jarkendarskich bagien. Dostać się do środka można na dwa sposoby: siłą, co jest niezwykle trudne, lub sprytem. Rekomendujemy tę drugą opcję. Porozmawiaj z piratem Skipperem w jego wieży przy plaży, a następnie udaj się do pobliskiej tawerny. Jej właściciel, Snaf, po wykonaniu dla niego zadania związanego z destylacją, wręczy Ci specjalny glejt, który pozwoli Ci wejść na teren bandytów bez wzbudzania podejrzeń. W obozie musisz zdobyć zaufanie ich herszta, Thorusa, wykonując dla niego kilka zadań. Ostatecznie Twoje działania doprowadzą Cię do otwarcia przejścia do Świątyni Adanosa, gdzie rezyduje Kruk.

Świątynia Adanosa - próba sprytu i cierpliwości

Starożytna świątynia to labirynt korytarzy, pułapek i zagadek logicznych. To tutaj Twoje umiejętności zostaną poddane prawdziwej próbie. Zapisuj grę często, ponieważ jeden błąd może kosztować Cię życie!

  1. Komnata z pięcioma przełącznikami: W jednym z pierwszych pomieszczeń natkniesz się na pięć przycisków na ścianach. Musisz wcisnąć je w odpowiedniej kolejności, aby otworzyć przejście. Prawidłowa sekwencja to: środkowy, lewy, prawy, drugi od lewej, drugi od prawej.
  2. Zagadka z kolorowymi kamieniami: W głębi świątyni czeka na Ciebie pomieszczenie z trzema rzędami kolorowych płyt na podłodze. Musisz przejść po nich w określonym porządku, aby nie aktywować śmiertelnej pułapki. Kolejność to: żółty, czerwony, niebieski, żółty, fioletowy, czerwony, fioletowy, niebieski, niebieski.
  3. Biblioteka Budowniczych: W pewnym momencie trafisz do pomieszczenia, które wydaje się ślepym zaułkiem. Zwróć uwagę na pochodnie na ścianach – jedna z nich jest w rzeczywistości ukrytym przełącznikiem, który otworzy tajne przejście.

Ciekawostka: Wiele rozwiązań zagadek w świątyni można znaleźć na kamiennych tabliczkach rozrzuconych po całym Jarkendarze. Uważna eksploracja i czytanie starożytnych pism może znacznie ułatwić Ci zadanie!

Ostateczne starcie - Kruk i Szpon Beliara

Po przebrnięciu przez wszystkie zagadki i pułapki staniesz wreszcie twarzą w twarz z samym Krukiem. Walka z nim jest jedną z najtrudniejszych w całej grze. Kruk jest szybki, potrafi się teleportować i włada potężną magią. Przygotuj najlepszy ekwipunek, mikstury szybkości i ochrony, a także potężne zwoje lub runy. Po wyczerpującym pojedynku pokonasz go, a Twoją nagrodą będzie jeden z najpotężniejszych artefaktów w świecie Gothica – legendarny Szpon Beliara. To potężna broń, której moc możesz dostosować do swojego stylu walki, stając się sługą mrocznego boga lub poświęcając ją Innosowi, by zniszczyć zło, które reprezentuje.

Tagi: #kruk, #bandytów, #musisz, #wody, #wszystkie, #otwarcia, #przejście, #niego, #świątyni, #niebieski,

Publikacja
Jak dojsć do kruka, Gothic 2
Kategoria » Pozostałe porady
Data publikacji:
Aktualizacja:2025-11-15 10:01:17
cookie Cookies, zwane potocznie „ciasteczkami” wspierają prawidłowe funkcjonowanie stron internetowych, także tej lecz jeśli nie chcesz ich używać możesz wyłączyć je na swoim urzadzeniu... więcej »
Zamknij komunikat close