Jakich BMW nie kupować?

Czas czytania~ 4 MIN
Jakich BMW nie kupować?
Kategoria » Pozostałe porady
Data publikacji:
Aktualizacja:2025-10-16 00:31:07
Treść artykułu

Wybór używanego BMW to dla wielu kierowców spełnienie motoryzacyjnych marzeń, synonim prestiżu, dynamiki i niezawodności. Jednak na rynku wtórnym, obok prawdziwych perełek, czyhają także egzemplarze, które mogą stać się źródłem kosztownych problemów i frustracji. Aby uchronić się przed nieprzemyślaną decyzją, warto wiedzieć, na co zwrócić szczególną uwagę i jakich modeli oraz silników unikać, by zakup okazał się radością, a nie przykrym doświadczeniem.

Dlaczego warto być ostrożnym przy zakupie używanego BMW?

BMW to marka znana z zaawansowanych technologii i wysokiej jakości wykonania, co niestety wiąże się z wyższymi kosztami serwisu i części zamiennych. Kupując używany model, szczególnie ten z zaniedbaną historią serwisową, ryzykujemy natknięcie się na szereg usterek, których naprawa może znacznie przewyższyć wartość pojazdu.

Wysokie koszty utrzymania

Nawet najlepiej utrzymane BMW wymaga regularnych i często kosztownych przeglądów. Zaawansowane systemy elektroniczne, skomplikowane jednostki napędowe i specjalistyczne podzespoły sprawiają, że nawet drobne awarie mogą mocno nadszarpnąć budżet. Warto o tym pamiętać, rozważając zakup.

Potencjalne pułapki rynkowe

Rynek wtórny pełen jest samochodów z cofniętym licznikiem, powypadkowych, źle naprawionych lub po prostu zaniedbanych. W przypadku BMW, ze względu na ich popularność i wartość, ryzyko natknięcia się na taki egzemplarz jest szczególnie wysokie. Brak pełnej historii serwisowej to zawsze sygnał ostrzegawczy.

Modele i silniki, na które warto zwrócić szczególną uwagę

Niektóre konfiguracje silnikowe i generacje modeli BMW zyskały reputację bardziej problematycznych niż inne. Poniżej przedstawiamy te, które wymagają szczególnej ostrożności i dogłębnego sprawdzenia przed zakupem.

Silniki benzynowe z problemami

  • Seria N54 (np. w E90, E8x, początkowe F-serie): Pierwsza generacja silników BMW z bezpośrednim wtryskiem i podwójnym turbodoładowaniem. Oferowały świetne osiągi, ale bywały kapryśne. Typowe problemy to awarie pomp paliwowych wysokiego ciśnienia (HPFP), wtryskiwaczy, cewek zapłonowych oraz wycieki oleju.
  • Seria N63/S63 (silniki V8 TwinPower Turbo, np. w F01/F02, F10, F12/F13): Znane z nadmiernego zużycia oleju, problemów z uszczelniaczami zaworowymi, rozrządem oraz nagarem w dolocie. Naprawy tych jednostek są bardzo kosztowne.

Silniki wysokoprężne z wyzwaniami

  • Seria N47 (produkowane od ok. 2007 roku, np. w E8x, E90, F10): Wczesne wersje tych silników wysokoprężnych (zwłaszcza do 2011 roku) zyskały złą sławę z powodu problemów z łańcuchem rozrządu, który umieszczony jest od strony skrzyni biegów, co czyni jego wymianę niezwykle kosztowną i pracochłonną.
  • Starsze diesle z zaniedbanym DPF: W modelach z silnikami M47 i M57 (np. E46, E39, E60) z filtrami cząstek stałych (DPF), zaniedbania w serwisowaniu mogą prowadzić do zapchania filtra i kosztownej wymiany lub regeneracji.

Modele z rozbudowaną elektroniką

  • BMW serii 5 E60/E61 i serii 7 E65/E66: Te generacje były pionierami w zakresie zaawansowanej elektroniki i systemu iDrive. Niestety, w starszych egzemplarzach awarie modułów elektronicznych, czujników czy samego systemu iDrive nie są rzadkością i mogą być trudne oraz kosztowne w diagnostyce i naprawie.

Na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Nawet jeśli interesuje Cię model z potencjalnymi "bolączkami", świadome podejście do zakupu może uchronić Cię przed rozczarowaniem.

  1. Historia serwisowa: To absolutna podstawa. Pełna dokumentacja serwisowa, najlepiej z autoryzowanych serwisów, to najlepszy dowód na to, że auto było regularnie serwisowane.
  2. Przegląd przedzakupowy: Zawsze, bez wyjątku, zleć kompleksowy przegląd w niezależnym warsztacie specjalizującym się w BMW. To niewielki koszt w porównaniu do potencjalnych oszczędności.
  3. Sprawdzenie VIN: Weryfikacja numeru VIN pozwoli sprawdzić historię pojazdu pod kątem wypadków, przebiegu i fabrycznego wyposażenia.
  4. Stan wizualny i techniczny: Dokładnie sprawdź lakier, wnętrze, a także posłuchaj pracy silnika i skrzyni biegów podczas jazdy próbnej.

Podsumowanie: Świadomy wybór to klucz

Zakup używanego BMW to decyzja, która wymaga rozwagi i dokładności. Wiedza o potencjalnych słabych stronach niektórych modeli i silników nie ma na celu zniechęcenia, lecz ma pomóc w podjęciu świadomej decyzji. Z odpowiednim przygotowaniem i weryfikacją, nawet model z "czarnej listy" może okazać się dobrym wyborem, jeśli jego historia serwisowa jest wzorowa, a cena uwzględnia ewentualne przyszłe inwestycje. Pamiętaj, że najdroższe jest to BMW, które zostało zaniedbane.

Tagi: #warto, #silników, #nawet, #silniki, #używanego, #problemów, #zwrócić, #uwagę, #modeli, #zakup,

cookie Cookies, zwane potocznie „ciasteczkami” wspierają prawidłowe funkcjonowanie stron internetowych, także tej lecz jeśli nie chcesz ich używać możesz wyłączyć je na swoim urzadzeniu... więcej »
Zamknij komunikat close