Własna działaność jakie papiery

Pytanie na forumODP
Własna działaność jakie papiery
forumForum » Pytania ogólne
flagData pytania:2021-10-25 08:33:30
flagAktualizacja:2025-09-09 06:52:20
Pytanie użytkownika

Dojrzałam do podjęcia decyzji o założeniu własnej działalności gospodarczej. Zastanawiam się tylko jak się do tego dobrze przygotować. Pomysł na biznes mam, biznesplan również ułożony. Najbardziej przeraża mnie sam proces zakładania działalności. Czy możecie podpowiedzieć jakie papiery powinna przygotować i do jakich urzędów powinnam się udać?

Pytanie przesłane przez użytkownika.
Porady dostępne poniżej.
Porada experta

Przede wszystkim należy złożyć wniosek CEIDG-1, który jest podstawą rejestracji działalności gospodarczej, można to zrobić online lub w urzędzie gminy, następnie trzeba wybrać formę opodatkowania, uwzględniając ryczałt, zasady ogólne lub podatek liniowy, warto rozważyć konsultację z księgowym, aby wybrać najkorzystniejszą opcję, potem konieczne jest założenie firmowego konta bankowego, pamiętając o zgłoszeniu go do urzędu skarbowego, w dalszej kolejności należy zarejestrować się jako płatnik VAT, jeśli przewidywane obroty przekroczą określony limit, trzeba też pamiętać o zgłoszeniu do ZUS-u w celu opłacania składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, ewentualnie należy uzyskać niezbędne pozwolenia i licencje, zależnie od rodzaju prowadzonej działalności.

Porada naszego najlepszego experta.
Rady innych użytkowników poniżej.
Porada

Przede wszystkim należy złożyć wniosek CEIDG-1, który jest podstawą rejestracji działalności gospodarczej, można to zrobić online lub w urzędzie gminy, następnie trzeba wybrać formę opodatkowania, uwzględniając ryczałt, zasady ogólne lub podatek liniowy, warto rozważyć konsultację z księgowym, aby wybrać najkorzystniejszą opcję, potem konieczne jest założenie firmowego konta bankowego, pamiętając o zgłoszeniu go do urzędu skarbowego, w dalszej kolejności należy zarejestrować się jako płatnik VAT, jeśli przewidywane obroty przekroczą określony limit, trzeba też pamiętać o zgłoszeniu do ZUS-u w celu opłacania składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, ewentualnie należy uzyskać niezbędne pozwolenia i licencje, zależnie od rodzaju prowadzonej działalności.

Poradę wygenerowano automatycznie.
Pełna treść pytania powyżej.
  • Uwagi dodatkowe

Wszystkie porady zamieszczone w forach dyskusyjnych nie są poradami w rozumieniu formalno prawnym, a jedynie swobodnymi wypowiedziami użytkowników internetu. Tym samym przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji nie należy opierać jej o wypowiedzi innych użytkowników, a skonsultować swoją decyzję z odpowiednim specjalistą w tym zakresie. Szczególnie już gdy dotyczy to aspektów: prawa, zdrowia, finansów i pokrewnych.

Brak porad innych użytkowników...
Jeśli masz lepsza odpowiedź dodaj ją...
cookie Cookies, zwane potocznie „ciasteczkami” wspierają prawidłowe funkcjonowanie stron internetowych, także tej lecz jeśli nie chcesz ich używać możesz wyłączyć je na swoim urzadzeniu... więcej »
Zamknij komunikat close