Co zrobić z leniwym kolegą z pracy?

Pytanie na forumODP
Co zrobić z leniwym kolegą z pracy?
forumForum » Pytania ogólne
flagData pytania:2021-09-24 19:03:36
flagAktualizacja:2025-09-09 06:05:23
Pytanie użytkownika

Mój zespół liczy pięć osób, pracy jest dużo, więc nie ma czasu za bardzo na częste kawki i pogawędki z innymi. Mamy jednak jednego chłopaka, który przysłowiowo ma wszystko gdzieś i wykonuję połowę z tego co każdy z nas dziennie. Widzi, że my nie odchodzimy praktycznie od biurka i nie ma wyrzutów sumienia. Co możemy z tym zrobić?

Pytanie przesłane przez użytkownika.
Porady dostępne poniżej.
Porada experta

Należy podjąć działania, mające na celu zwiększenie efektywności pracy kolegi, począwszy od rozmowy w cztery oczy, podczas której można delikatnie zwrócić uwagę na jego mniejsze zaangażowanie, przedstawiając konkretne przykłady, można zapytać o powody takiego stanu rzeczy, oferując ewentualne wsparcie lub pomoc w organizacji pracy, istotne jest również poinformowanie przełożonego o zaistniałej sytuacji, przedstawiając obiektywne fakty dotyczące nierównomiernego rozłożenia obowiązków, co umożliwi podjęcie bardziej formalnych kroków, takich jak np. ustalenie konkretnych celów i zadań z terminami realizacji, monitorowanie postępów oraz ewentualne konsekwencje w przypadku braku poprawy, ważne jest zachowanie profesjonalizmu i skupienie się na faktach, unikając oskarżeń i negatywnych emocji, dążąc do znalezienia rozwiązania korzystnego dla całego zespołu.

Porada naszego najlepszego experta.
Rady innych użytkowników poniżej.
Porada

Należy podjąć działania, mające na celu zwiększenie efektywności pracy kolegi, począwszy od rozmowy w cztery oczy, podczas której można delikatnie zwrócić uwagę na jego mniejsze zaangażowanie, przedstawiając konkretne przykłady, można zapytać o powody takiego stanu rzeczy, oferując ewentualne wsparcie lub pomoc w organizacji pracy, istotne jest również poinformowanie przełożonego o zaistniałej sytuacji, przedstawiając obiektywne fakty dotyczące nierównomiernego rozłożenia obowiązków, co umożliwi podjęcie bardziej formalnych kroków, takich jak np. ustalenie konkretnych celów i zadań z terminami realizacji, monitorowanie postępów oraz ewentualne konsekwencje w przypadku braku poprawy, ważne jest zachowanie profesjonalizmu i skupienie się na faktach, unikając oskarżeń i negatywnych emocji, dążąc do znalezienia rozwiązania korzystnego dla całego zespołu.

Poradę wygenerowano automatycznie.
Pełna treść pytania powyżej.
  • Uwagi dodatkowe

Wszystkie porady zamieszczone w forach dyskusyjnych nie są poradami w rozumieniu formalno prawnym, a jedynie swobodnymi wypowiedziami użytkowników internetu. Tym samym przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji nie należy opierać jej o wypowiedzi innych użytkowników, a skonsultować swoją decyzję z odpowiednim specjalistą w tym zakresie. Szczególnie już gdy dotyczy to aspektów: prawa, zdrowia, finansów i pokrewnych.

Brak porad innych użytkowników...
Jeśli masz lepsza odpowiedź dodaj ją...
cookie Cookies, zwane potocznie „ciasteczkami” wspierają prawidłowe funkcjonowanie stron internetowych, także tej lecz jeśli nie chcesz ich używać możesz wyłączyć je na swoim urzadzeniu... więcej »
Zamknij komunikat close