Przepisywanie zeszytu

Pytanie na forumODP
Przepisywanie zeszytu
forumForum » Pytania wychowawcze
flagData pytania:2021-10-26 22:30:37
flagAktualizacja:2025-09-09 08:27:17
Pytanie użytkownika

Czy przepisywanie zeszytu w ramach kary za brzydkie pismo ma sens? Mój jedenastoletni syn niechlujnie pisze i nie jest to taki charakter pisma, a lenistwo. Gdy się postara pisze dużo ładniej. Czasami udaje się wyrwać kartkę, ale to niewiele daje. Później dostaje złą ocenę za zeszyt. Czy taka kara byłaby dobra i pouczająca?

Pytanie przesłane przez użytkownika.
Porady dostępne poniżej.
Porada experta

Karanie jedenastoletniego syna przepisywaniem całego zeszytu za niechlujne pismo może okazać się nieskuteczne, wywołując opór. Zamiast tego, warto wzmocnić wewnętrzną motywację syna do staranności, gdyż potrafi pisać ładnie. Proponuje się system pozytywnych wzmocnień, nagradzających schludność zeszytu, na przykład poprzez cotygodniową ocenę estetyki połączoną z drobnymi nagrodami. Można także zastosować krótkie, codzienne ćwiczenia kaligraficzne, skupiające się na kilku zdaniach, z natychmiastową, konstruktywną informacją zwrotną, budując nawyki. Kluczowe jest uświadamianie dziecku korzyści płynących z czytelnego pisma, jak lepsze zrozumienie, wyższe oceny, dumę z pracy. Taka strategia, oparta na zachęcie, a nie wyłącznie na karze, przyniesie trwalsze efekty, wspierając odpowiedzialność, staranność, budując pozytywną relację z nauką.

Porada naszego najlepszego experta.
Rady innych użytkowników poniżej.
Porada

Karanie jedenastoletniego syna przepisywaniem całego zeszytu za niechlujne pismo może okazać się nieskuteczne, wywołując opór. Zamiast tego, warto wzmocnić wewnętrzną motywację syna do staranności, gdyż potrafi pisać ładnie. Proponuje się system pozytywnych wzmocnień, nagradzających schludność zeszytu, na przykład poprzez cotygodniową ocenę estetyki połączoną z drobnymi nagrodami. Można także zastosować krótkie, codzienne ćwiczenia kaligraficzne, skupiające się na kilku zdaniach, z natychmiastową, konstruktywną informacją zwrotną, budując nawyki. Kluczowe jest uświadamianie dziecku korzyści płynących z czytelnego pisma, jak lepsze zrozumienie, wyższe oceny, dumę z pracy. Taka strategia, oparta na zachęcie, a nie wyłącznie na karze, przyniesie trwalsze efekty, wspierając odpowiedzialność, staranność, budując pozytywną relację z nauką.

Poradę wygenerowano automatycznie.
Pełna treść pytania powyżej.
  • Uwagi dodatkowe

Wszystkie porady zamieszczone w forach dyskusyjnych nie są poradami w rozumieniu formalno prawnym, a jedynie swobodnymi wypowiedziami użytkowników internetu. Tym samym przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji nie należy opierać jej o wypowiedzi innych użytkowników, a skonsultować swoją decyzję z odpowiednim specjalistą w tym zakresie. Szczególnie już gdy dotyczy to aspektów: prawa, zdrowia, finansów i pokrewnych.

Brak porad innych użytkowników...
Jeśli masz lepsza odpowiedź dodaj ją...
cookie Cookies, zwane potocznie „ciasteczkami” wspierają prawidłowe funkcjonowanie stron internetowych, także tej lecz jeśli nie chcesz ich używać możesz wyłączyć je na swoim urzadzeniu... więcej »
Zamknij komunikat close